Thursday, December 29, 2011

Ujian itu menguatkan..sabarlah hati..

Salam..

Kadang kala kita merasakan perjalanan kehidupan di dunia ini satu pentas drama kan?masakan tidak, kita adalah penglipur laranya yang sedang mendiami dunia ciptaan-Nya Yang Maha Kuasa..hurmm..tapi seringkali aku terfikir sejenak tentang kehidupan orang lain pada perkiraan mata kasar aku ni, maka sedari itulah aku merasakan bahawa inilah pentas drama yang sering berputar dalam kehidupan seharian aku sendiri jugak..nah!inilah perkiraannya bilamana aku turut merasakan yang aku sedang dalam filem atau drama yang pernah aku tonton sebelum ini..menginjak ke satu tahap aku merassakan bahawa agar kehidupan aku akan sentiasa dikelilingi mereka-mereka yang menyayangi dan mencintai aku sepenuh jiwa raga mereka..namun, pada hakikat itu juga aku meraskan seolah-olah ada juga mata-mata serong dan keji yang cuba untuk menutup pintu kebahagiaan..ahh, satu permainan dunia itu barangkali..

Apa pun, walaupun semua itu satu permainan pentas drama kehidupan di dunia ini, aku sesekali tersentap dek beberapa babak yang seakan2 tidak aku akui dan tidak aku ingini dalam kehidupan rasmi aku ni..cuba bertawakal dan berserah diri bahawa segala sesuatu itu hanya ketentuan dari-Nya, aku pasrah sama sekali..redho turut mengiringi..sangat2 aku rasakan bahawa setiap ketidakadilan itu. ohw..Tuhan, ampukan aku..itu bukan ketidak adilan tetapi adalah qada dan qadar atas ketentuan-Mu Rabb..aku mohon maaf dan ampun sekiranya aku tidak lagi punya peluang bernafas dalam kehidupan cipataan-Mu yang sementara ini, tapi izinkanlah kebahagiaan itu singgah walaupun cuma jauh disudut hatiku walau seketika..kerana aku pasrah bahawa setiap ketentuan dari-Mu telah terbuku sebuah rahsia yang tidak mungkin diketahui perkaranya ketika itu juga tetapi apa yang pasti mungkin segalanya akan terjawab pada suatu ketika itu nanti..sabarlah hati..


Surah Al-Insyirah..pic: google yang baik hati..

No comments:

Post a Comment