Saturday, April 2, 2011

Meluah rasa lagi..

Salam..

Hmm..lame dah x masuk entry..tak dak idea nak mengereat (creat) dan agak sibuk yang ala-ala suam2 kuku..hahaha..well..dalam diam x diam..mase begitu cepat berlalu..memang bagi orang2 yang mudah leka macam aku nih, masa itu ibarat kalo dibagi 25 jam sehari pun x cukup..tp apa boleh buat..kadang2 kita lalai dan alpa dengan masa yang telah Allah kurniaakan 24 jam sehari..cukup fair!namun, hakikatnya, itulah dikatekan manusia kann..mesti rase tidak cukup dengan semua tu padahal diri sendiri yang tidak pandai membahagikan dan menguruskan masa dengan baik macam aku!huhuhu..

Well lagi..masa antara aku dalam waktu 'mengikat' ni jugak semakin hari semakin menunjukkan tanda2 bahawa ujian2 sedang berlaku..ntah nape time2 gini, aku di 'test' untuk lebih rase bosan dan tensen terhadap sesuatu..ade saje yg nak dijadikan sebab..agaknye, nak capai tahap menapouse kut!ops..silap laki2 kene andrapouse..kih3x..xreti nak eja..tp bunyik dia yg pause2 tu lebe kuranglah..tp gilerr..aku mude lagi seyhhh..jgnlahh..berilah aku merasa nikmat hidup di dunia yg sementara nih dengan lebey selesa dan aman..hihihihi..

Apapun, kitaran hidup sekeliling mengajar dan memberi pelajaran kepada kite tentang erti kehidupan yang sebenar2nyer..namun, apa boleh buat..semuanye terletak ditangan masing2..hahaha..nak cerita satu perkara nih pasal cinta..C.I.N.T.A..sedang bercinta ker..?kih3x..masih sedang bercinta..dengan pelbagai peranan dan persepsi..apa pengetahuan tentang cinta..memetik kata2 seorang teman..


"cinta sejati ialah apbila cintamu diberkati dan diredhai oleh ALLAH s.w.t..jdilah kekasih yg berdikari kerna dengn itu kau akn lebih mengenal ERTI CINTA sebnar...jdlah keksih yg menyintai n menyyangimu dlm diam krna keksh spt itu akn membuatkn drimu menjd orng yang "PALING ISTIMEWA" dlm hidupnyer..thnks 4 my luv "MZO" coz u make me perfect...ALHAMDULILLAH"

Hmm..ape pemahaman cinta bagi seorang gadis kecil ini..?yer..aku turut menyetujui beberpa istilah cinta dalam istilah yang disampaikan tetapi aku tidak bersetuju kerana dia seolah2 menyampaikan maksud cinta bersandarkan kepada si sang kekasih lalu mencampuradukkan erti cinta yang lebih luas terutamnya kepada Sang Pencipta..aku tak pasti istilah ini di "qoute" dari satu perumpamaan atau mmg ia dilahirkan dari hati naluri si gadis kecil ini..namun, apa yang boleh aku katekan disini ialah si gadis kecil ini seolah2 memperhambakan cintanya terhadap sang kekasihnya si MZO itu..namun, mungkin aku juga tersilap..tetapi ini sekadar perkongsian rasa..


No comments:

Post a Comment