Sunday, October 17, 2010

Tertekan..sket..

Hmm..dah lame rasenye aku x menjengok dan mempost kan even satu entry dlm blog nih..hik3x..mmg pun..yer lahh..ade tugas2 yg perlu didahulukan..kih3x..(xdo makno eh..tu lah dulu org nak buat dia pun terhegeh2 same..dah ade..malas nak update..kih3x..sabo yo lah..hmm..)

Phew..sambil menghela nafas yg panjang..aku akui agak tertekan skit ngan situasi sekeliling..ade banyakkkk sangat story kalo nak dipostkan di entry nih..tp xbrape rajin nak cite coz cite dia agak memenatkan..dahlah penat nak hadap sume tu..dan penat nak mikirkannye walaupun xperlu fikir sebenarnye..xmembawa apa2 kepentingan pun..tp ingat!kita mendiami muka bumi ini bukan kite sorg ajer..ade penghuni2 lain yg bertuah jugak..so nak x nak kena gak hadapi sume tu..dah name pun hidupkan..kalo x,masakan ade cabaran dan dugaan hidup yg tuhan beri utk menguji kekuatan hambaNya..so,aku redha dan pasrah dengan ketentuan Allah Yang Maha Berkuasa..Ya Allah..ampunkanlah dauishamin..

Nafas dihela panjang lagi..sebagai seorg individu yg kadangkala kite tiada ruang utk kite meluahkan ape yg kite rase..takut ape kite rase, x 'kena' pada org2 yg mungkin tiada 'sehati' da 'sejiwa' dengan kite..dan kadangkala kite bukannye nak tunjuk bodoh atau tunjuk x pandai..ehh..xsame ker tu..kih3x..ape2laa..tp..kite suke tgk 'org' yg dikatekan agak 'pandai' menunjukkan kebodohan dan kebangangannye itu..kih3x..nasiblah..so pendekatan yg diambil..lebih mudah mendiamkan diri dari melihat 'manusia2' itu terus jelek menunjukkan 'ketereran' dan 'kepandaian'nye..(org semakin mengata dan berkata2..)

Diam jer kan lebih baik dr berkata2..eh silap..kena ubah skit statement..bukan berkata2..banyak berkata2..even kalo diikutkan nahu tatabahasa BM berkata2 tu pun jelas menunjukkan suatu yg jamak tp..ehh..ikut suke aku lerr..heheee..musim xm dah nak dekat..dan baru2 nih aku happy sangat coz dapat buat skit xtvt yg dah lame aku xbuat..bukan xnak buat..ade kekangan2 tertentu yg terpaksa di fikirkan.so..arap2 lepas nih aku akan sentiasa dapat buat xtvt yg bleh memberi kedamaian dan ketenangan pd diri aku..(cthnye seperti memberi ikan mkn di tasik..dan pergi ke swimming pool..en. mie dan en. noba pun tanye "ehh..lame x nampak.."aku just kate bz jer..ayat klise kan..kih3)..ape pun the best of luck ;-)

No comments:

Post a Comment