Monday, October 18, 2010

Terkenang peristiwa semalam..hehehee..

Salam anyway..

Pagi ni mcm biasalah dauishamin membangkitkan diri awal dari org sebelah tuu..kih3x..khusyuk tidor nampaknyer..xpa biarkan..btw, aku nak stori sket pasal semalam pegi tgk wayang dengan si 'tuuut'..jgn digosip kami..seperti ayat2 klise artis2 kat malaya nih.."ermm..we just freind..not more than that ok" xpun diorg mesti cakap "no coment.."hanya kawan konon..pigi dahhh..tup2 skali ko bernikah..kene tangkap khalwat ker or whatever..gedik nyer artis..xsuke dunia artis..just looking2 around jer coz terpaksa nak carik entertainment punyer pasal..nasib aku xjd artis..kih3x..by the way ade terase gak nak cite pasal 'someone' tuu..tp ilek2 dulu lah..masih terlalu awal utk diperkatakan..hik3x..saye arap awk sehat yerr ;-)

so, mlm td tido awal sket coz ade sedikit keletihan..ptg tu bersama 'tuuut' pegi tgk wayang citer The Other Guys..panggung full giler..yer lah weekend kan..ngan family gathering lagi..eihh..xde tempat lain ker nak gather2 nih..mesti dia jwb.."ehh..aku punye punye suke laa..ni kan public.."xpasal2 aku kena baling ngan periuk belanga plak..kih3x..xpun dapat..dapat ape..?dapat MAKI!kahkahkah..sorii..then, kami punye tiket terpaksa amik utk sesi kedua iaitu jam 5 ptg..ni 'tuuut' tu nyer pasal lah..lambat sangat..kalo x bleh tgk utk kul 2.40 ptg punyer..tp xpa 'tuuuut' kate dia 'treat', well its ok even pd awalnye aku yg nak bayar tiket tu..kih3x..ayat coverr..lgpun org ramaiii sangat..huhuhuhu..ramai giler..xsempat nak snap betapa ramainyer org di queensbay mall pd ptg weekend smalam..hahahaha..nasib xjumpe 'budak2' nih..

so, kitorg decide utk lunch dulu larr..then..jap ehh..nak gi toilet sat..tetibe aku nak 'terr'..to be continued..

ok..i'm comeback again..hehehee..just a few 'minutes' ok..kih3x..ok..well dimam td yer..hmm..oh..we decided to having a lunch 1st..eceh..pasal pe plak speaking nih..skit2 bleh laa..hihihi..so kami pun turun ke level paling bawah skali dlm kompleks tu yg menempatkan pelbagai tempat makanan..just tunjuk je nak makan ape..sume ade..dr local hingga ke international..dr halal hingga x halal..ops!no coment..hmmm..ayat budi bahasenye kurang pasti kehalalannyer..kami kate nak mkn itu nak makan ini..akhir skali kami 'ter'masuk di salah satu fast food restoren yg mmg very the top populernyer..international la lunch hour kami hari nih..alahh..pizza hut jer pun..kih3x..kami masuk dgn tanpa segan silu dan tanpa dipelawa..mmg xperlu pelawa pun..hihihi..then melihat suasana org yg begitu mengujakan hati dan meluluhkan jiwa..mak aih..ramainyer kelomppk manusia kat sini..dr yg single mingle, double trouble, triple miple..ehh..ade ker words nih..hinggalah ke gather2an..hahaha..perosak bahase tol ah..so kami search tmpt duduk..triit..triit..triit..tgh scan tmpt duduk..yes got one there..tp hampeh..group tu meninggalkan tempat tu seperti org zaman jumud yg xbertamadun makan..mane x nyer..agak2nyer..bdk sekecil anak buah aku yg sulung pun xmakan mcm tu..alif umur bape taun skang ek..?around age 9-10 laa..mau xnyer..kalo dia buat peghangai mcm tu time mkn ngan aku..siap ah..xpasal2 makan penampaq..hmm..hari nih suasane di bukit gambir agak mendung..ohh..baru sat td guruh memekikkan kotak suaranye..ghuuummm..baru nak plan basuh baju yg belambak2 nih..adoi yaii..xpa lets continue..yg bestnyer sampaikan ade sorg adik tu yg umurnye aku rase lebih kurang alif kut xpun mude sket..bang pisau abg jatuh..eihh..tu bukan abg punyer dik..so, aku xmo memalukan adik tu yg ingin menunjukkan siviknyer terhadap org lain aku pun just senyum tanda ucap tq adik..sedari td aku tgk family dia dah mcm ikan sardin muke espcially mak dia..mcm dah bengang + upset skit coz xdpt layanan sejak duduk..aku rase 'agak' lama gak..yg si bapak just hmmm..maleh nak ambik port kut..kih3x..tp that family is happy family..so, one day aku pun mcm tu gak lah kut..dgn bawak anak ramai berderet p mkn fast food together2..yer lahh..time weekend je lah yg dapat bersama..betul x abang..betul x akak..diorg mengangguk tanda setuju..hikhihik..tp aku pun dah lame tggu larrr..huuuaaa..mane depa nih..then finally dtg jugak staf service lepas family yg yg muka agak hambar tuu..tu pun lepas meja kami dikemaskan oleh bdk customer servise tu..sian gak tgknyer..tp nak buat camne..abg pun mcm tu dulu gak dik..sblm nak tggu job lain..well lame gak tau tggu service mknan..kalo mkn ati dah kenyang dah..kikikiki..so sblm menunggu order sampai kami berkongsi story hinggalah 'ter'keluar dr mulut aku yg aku penah 'keluar' dengan some budak master kat sini..tuuut..the case is closed already..hahaahaa..jgn..jgn..jgn..hmmm..nampaknyer cuace di bukit gambir skang dah mule kelihatan cerah..mentari dah mendabikkan sinar mentarinye..so, aku bleh la cuci baju hari nih..yes..hmm..tang mana td..hik3x..oh ic..hmm..then makanan pun sampai dan yg bestnyer service mknana aku ngan family td tu xlah lame sangat..so so lahh..kami mkn..not kami..aku mkn sampai naik 'bontuih' dah..hahaahaha..sbb dia mkn sket jerr..aduss..tp kerna nak menjaga hati dia yg treat lunch aku tu..kih3x..aku turutkan jugak mkn..aku tau td xdenyer aku order mcm2..xpasl2 aku yg kene abiskan..hantu u 'tuuut'..after than, aku mintak izin dia utk naik solat dulu memandangkan waktu stat cerita pun tggl x lama lg..so aku 'arahkan' dia tggu aku kat depan panggung tu jerr..so lepaih tu kami pun masuklah panggung tu dgn rase gembiranya dgn harapan lepas kuar panggung leh release skit tensen2 yg melekat kat dlm minda aku ni..yes..mmg satu 'teraphy'..menonton wayang bleh mengurangkan tekanan..cite pun best..walaupun aku agak pade mulenyer filem tu filem aksi..tp lebih kepada aksi komedi..hahaaahaa..menyeringai aku dr mule cite stat sampai ending..hik3x..satu teraphy utk awet mudee...kih3x..tp yg xsyoknyer bdk pompuan sbelah aku tu yg gelak mcm dia sorg duk dlm panggung tuu..rileks ahh..org lain pun gelak gak..aku arap aku xduduk sebelah ko lagi lepas nih..dah la ade satu mcm 'xxx" yg xmenyenangkan kat dia or aku xtau dr mane tp lebih kpd dia..x mandi ke ape..?x pakai deodorant ker ape..

so, after that we decide balik tp sempat gak singgah junk food..dia nak beli utk dia dan kwn dia..then ok lahh..sempat gaklah aku merasa sehiris demi sehiris junk food yg ade kat situ tp x larat nak rase banyak2 coz kene buat pusingan 360 dc..hehehee..lgpun its not good..just take a little bit its ok yer..nasihat dr pakar pemakanan..hahahaa..aku pun sempat gaklah membeli minuman power root yg time tu kebetulan buat promosi..ok gak tuu..nice price even aku tau..kalo diikutkan harga dia lebih murah dr itu..tp ape nak buat konsep pasaran dan pemasaran..dia nak carik untung..so, kite sbg pengguna jdlah pengguna yg bijak ok..tu blom lagi cite pasal sale yg skang tgh havoc la sangat kat quens bay mall tuu..tp ilek ah..

so kami blk dgn tensen skit menunggu bas yg menjadi kebiasaan..asal ditunggu dia x mai..bila x tggu dia berduyun2 mai..ceh!tp aku happy hari tu..at least aku leh kurangkan sket bebanan minda yg aku tanggung..kih3x..sbb letih nyer pasal tu yg tidor awal tuu..hahaha..

No comments:

Post a Comment